Evenementen

Bontewever 27Mc samensterk naar Bonte weber Finding your local time... 234 Days

Ledenvergadering  ieder jaar weer; waar zal ik het eens over hebben deze keer? Is het negatief of positief? Ik ben bang van negatief. 100 leden zijn er lid van de 27Mc; maar wie doen er eigenlijk nog wat mee? Waar is de gezelligheid op de bak gebleven? Of is dit alleen in Preston Palace te beleven? Blijven jullie alleen maar lid omdat dit nu eenmaal hoort, met Pasen de eieren, en met st Nicolaas een letter gescoord! Er komen nog maar weinig mensen voor de bak, luisteraars genoeg, maar die houden hun gemak.

Ons bestuur, die hebben ook geen tijd. Marten en de Rummie, alleen op zondag even voor de kost. De voorzitter heeft het veels te druk, en Arie probeert op zondag op anaal 26 zijn geluk. De gebroeders Schenk, hun geluid hoor je ook niet! Hebben jullie soms geen antenne, of alleen maar een spriet? De Sloper die horen we iedere dag. En ook Jannie en Janet, bezorgen ons steeds weer een lach. Voor de kost is het ook altijd raak, want eten is een belangrijke zaak! Frans de Postduif geeft de kost ook even door; die moet koken voor het hele koor! Et Noorderlicht komt er ook nog even uit, en Abli soms ook nog even tot besluit. Evert, Jan Drukkien en Jacob, die noem ik nog maar even op. Die zijn overdag met elkaar aan het woord, over van alles en nog wat, van Zuid tot Noord! ’s Avonds verdaagt Dittie met Elly de Dijk aan de praat, dan wordt het soms nog wel eens wat laat! Maar gezelligheid kent geen tijd. Tot nog toe is dan iedereen weer verblijd. Toch is er nog iets om over te klagen, als activiteiten commissie hebben we wel wat vragen. Wij doe ons best, om alles in goede banen te leiden, en om zo het een en ander voor te bereiden. Een vossenjacht of een Mens Erger je niet altemet, dat geeft altijd reuze pret! Voor de kinderen bowlen of Sint Nicolaas, samen met zijn zwarte Pieterbaas. De namen van de kinderen, moet  wel vermeld. Zo niet, dan worden zij of wij teleur gesteld. Vorige week (Met het bowlen) 9 kinderen kwamen er niet! Als activiteiten commissie deed ons dat verdriet. Waarom niet even afbellen of mailen. Dat had onze gemoederen kunnen strelen. Onnodige uitgaven voor de 27 Mc, of zitten deze ouders hier niet mee? Maar bestuur en leden ik stop mar met mijn gedicht; ik heb zo maar even het één en ander doorgelicht. Het zal mij niet allemaal in dank zijn afgenomen, sorry dan; ben je het er niet mee eens, dan in de rondvraag naar voren komen.

Tante Trui.